Γεια σας φίλοι και φίλες! Μαζί σας θα μοιράζομαι τις αγαπημένες μου συνταγές και αναμνήσεις! Συνταγές γραμμένες σε παλιά τετράδια, που ίσως ξεχάστηκαν στο ξέφρενο τρεχαλητό του χρόνου και που αναδίδουν το άρωμα μιας άλλης εποχής, συνταγές πλημμυρισμένες από τις μνήμες των παιδικών μας χρόνων, συνταγές απλές, καθημερινές, δοκιμασμένες από εμένα και από φίλους. Γεμάτες αγάπη, θαυμασμό και νοσταλγία για αυτές τις "μάγισσες" της κουζίνας, τις παλιές νοικοκυρές, που με φτηνά υλικά, κέφι και μεράκι έκαναν την μαγειρική τέχνη και τη φτώχεια ευρηματικότητα και έμπνευση!
Ας ξεφυλλίσουμε λοιπόν το τετράδιό μας, τις αναμνήσεις... τις στιγμές μας! Και... "ΚΑΛΗΝ ΕΠΙΤΥΧΙΑΝ"...

27 Σεπτεμβρίου 2012

Ντοματόσουπα!

Από το Ελληνικό Τραπέζι, (παλιά εκπομπή της Ελληνικής Τηλεόρασης, το 1987 περίπου).
Θυμάμαι που περίμενα με ένα στυλό στο χέρι, πότε θα αρχίσει η εκπομπή... για να προλάβω να γράψω αναλυτικά τις συνταγές!!!
Η συνταγή ήταν του ηθοποιού Αλέξανδρου Αντωνόπουλου.

Υλικά
*   1, 1/2 κύβος βοδινού (ή ζωμός κρέατος)
  6 ποτήρια νερό γεμάτα
*   4 πατάτες μετρίου μεγέθους
*   4 κρεμμύδια μετρίου μεγέθους (που όταν τα κόψουμε, θα γεμίσουν 2 ποτήρια ξέχειλα)
    -Οι πατάτες ξεχωριστά 2 ποτήρια
     Τα κρεμμύδια επίσης 2 ποτήρια-
*   2, 1/2 κουταλιές σούπας βούτυρο
*   3 ποτήρια του νερού ντοματοχυμό (ξέχειλα)
*   1 κουταλάκι του γλυκού αλάτι
*   2 κουταλάκια του γλυκού ζάχαρη
  πιπέρι ή πάμπρικα
*   1 κουτί γάλα εβαπορέ ή 1 ποτήρι ξέχειλο κρέμα γάλακτος

Εκτέλεση
Ρίχνουμε τα 6 ποτήρια νερό με τον κύβο στην κατσαρόλα. Το βάζουμε να βράσει. Έπειτα κόβουμε τις πατάτες σε στρογγυλό σχήμα και τα κρεμμύδια το ίδιο. Βάζουμε σε μια κατσαρόλα το βούτυρο (2, 1/2 κουταλιές) και το βάζουμε στην κουζίνα. Μόλις κάψει το βούτυρο, ρίχνουμε τα κρεμμύδια, χωρίς όμως να τα τσιγαρίσουμε (αυτό είναι και το μυστικό της συνταγής) και μετά τις πατάτες, απλώς να μαλακώσουν. Μετά ρίχνουμε το περιεχόμενο της κατσαρόλας αυτής, στην άλλη κατσαρόλα (με τον κύβο), με το νερό που έχει ήδη βράσει. Θέλει τώρα μισή ώρα ακριβώς βράσιμο. Μόλις βράσει, ρίχνουμε μέσα 3 ποτήρια ξέχειλα ντοματοχυμό και τα 2 κουταλάκια του γλυκού ζάχαρη, το 1 κουταλάκι αλάτι και λίγο πιπέρι. Αφήνουμε άλλα 20 λεπτά να βράσει.
Μετά από 20 λεπτά λοιπόν, το βγάζουμε από το μάτι της κουζίνας και ρίχνουμε όλο το περιεχόμενο της κατσαρόλας στο μπλέντερ (ή στον μύλο), όπου τ΄αφήνουμε όχι παραπάνω από 15 - 20 δευτερόλεπτα και το αδειάζουμε στην κατσαρόλα.
Για να φύγει η πολλή  γεύση της ντομάτας, ρίχνουμε ένα ολόκληρο ποτήρι γάλα εβαπορέ.
Τρώγεται σκέτη και αν θέλουμε βάζουμε και λίγο τυρί τριμμένο!

Καλή επιτυχία!!!

3 σχόλια:

Nena είπε...

ΥΠΕΡΟΧΟ ΤΟ ΣΠΙΤΑΚΙ ΣΟΥ!!!
ΠΟΛΥ ΧΑΡΗΚΑ ΠΟΥ ΣΕ ΒΡΗΚΑ.....ΓΕΜΑΤΟ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΚΑ ΜΑΣ ΧΡΟΝΙΑ...ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ.

Ανώνυμος είπε...

Δεν το πιστεύω!!! Τη συνταγή αυτή την έχω κι εγώ γραμμένη στο τετράδιό μου... Τι μου θύμισες... Κι εγώ περίμενα με χαρτί και μολύβι για να γράψω τις συνταγές από την εκπομπή αυτή. Ήμουν στην εφηβεία τότε και μου άρεσε να μαζεύω και να διαβάζω συνταγές. Θυμάμαι και τον Αλέξανδρο Αντωνόπουλο ακόμα σε εκείνη την εκπομπή! Παρακολουθώ το μπλογκ σου και μου αρέσει αφάνταστα που παραπέμπει σε παλιές αξέχαστες καλές εποχές.

Τετράδιο συνταγών είπε...

Πολύ χαίρομαι φίλε/η μου! Την καλημέρα μου!!!