Γεια σας φίλοι και φίλες! Μαζί σας θα μοιράζομαι τις αγαπημένες μου συνταγές και αναμνήσεις! Συνταγές γραμμένες σε παλιά τετράδια, που ίσως ξεχάστηκαν στο ξέφρενο τρεχαλητό του χρόνου και που αναδίδουν το άρωμα μιας άλλης εποχής, συνταγές πλημμυρισμένες από τις μνήμες των παιδικών μας χρόνων, συνταγές απλές, καθημερινές, δοκιμασμένες από εμένα και από φίλους. Γεμάτες αγάπη, θαυμασμό και νοσταλγία για αυτές τις "μάγισσες" της κουζίνας, τις παλιές νοικοκυρές, που με φτηνά υλικά, κέφι και μεράκι έκαναν την μαγειρική τέχνη και τη φτώχεια ευρηματικότητα και έμπνευση!
Ας ξεφυλλίσουμε λοιπόν το τετράδιό μας, τις αναμνήσεις... τις στιγμές μας! Και... "ΚΑΛΗΝ ΕΠΙΤΥΧΙΑΝ"...

18 Νοεμβρίου 2012

Φανουρόπιτα

Όταν χάνουμε κάτι και ψάχνουμε αλαφιασμένοι γύρω γύρω και δεν το βρίσκουμε, μην αρχίσουμε να βρίζουμε και να λέμε πράγματα απρεπή, αλλά ας τάξουμε μια πίτα 
για τη μάνα του Άι-Φανούρη...
Οι άνθρωποι που τάζουν φανουρόπιτα όταν έχουν σοβαρό λόγο την πηγαίνουν στην εκκλησία για να "διαβαστεί" και μετά τη μοιράζουν. Και οι ανύπαντροι/ες καθώς λέγεται...
βάζουν ένα κομμάτι κάτω από το μαξιλάρι για να δουν 
ποιος/α θα είναι ο καλός/ή τους...!!!
Υλικά:
1/2 κιλό αλεύρι
1 φλιτζάνι τσαγιού λάδι
1 φλιτζάνι τσαγιού ζάχαρη
1 κουταλάκι γλυκού σόδα
12 κουταλιές χυμό πορτοκαλιού
100 γραμμάρια σταφίδα μαύρη
100 γραμμάρια σταφίδα ξανθή
150 γραμμάρια καρύδια κοπανισμένα
ξύσμα λεμονιού, 1 κουταλάκι γλυκού κανέλα, ζάχαρη άχνη

Εκτέλεση:
Βάζουμε σε λεκάνη το λάδι, τη ζάχαρη και όλα τα άλλα υλικά, εκτός από το αλεύρι. Τα ανακατεύουμε καλά μέχρι να διαλυθεί η ζάχαρη και να γίνουν όλα μαζί μια κρέμα. Ρίχνουμε το αλεύρι λίγο - λίγο και ζυμώνουμε καλά μέχρι να γίνει μια ζύμη μαλακιά. Τη βάζουμε σε λαδωμένο ταψί, τη στρώνουμε να έχει παντού το ίδιο πάχος και την ψήνουμε σε μέτριο φούρνο (περίπου μία ώρα). Όταν τη βγάλουμε, την πασπαλίζουμε με ζάχαρη άχνη, την κόβουμε σε κομματάκια και σερβίρουμε.
(Η συνταγή είναι από την Ήπειρο)

Άλλη συνταγή για φανουρόπιτα δείτε εδώ

2 σχόλια:

christina's eyes είπε...

μοιάζει πολύ με τη δική μου συνταγή. Μου αρέσει τόσο που την ονομάζω κέικ και τη φτιάχνω πολύ συχνά!

Selcouth είπε...

Οι φίλες μου φτιάχνουν φανουρόπιτες κι έχω δοκιμάσει πολλές παραλλαγές! Εγώ δεν έχω φτιάξει ποτέ! Μου αρέσει που έχει καρύδια μέσα!
Να είσαι καλά και να έχεις μια υπέροχη εβδομάδα!