Γεια σας φίλοι και φίλες! Μαζί σας θα μοιράζομαι τις αγαπημένες μου συνταγές και αναμνήσεις! Συνταγές γραμμένες σε παλιά τετράδια, που ίσως ξεχάστηκαν στο ξέφρενο τρεχαλητό του χρόνου και που αναδίδουν το άρωμα μιας άλλης εποχής, συνταγές πλημμυρισμένες από τις μνήμες των παιδικών μας χρόνων, συνταγές απλές, καθημερινές, δοκιμασμένες από εμένα και από φίλους. Γεμάτες αγάπη, θαυμασμό και νοσταλγία για αυτές τις "μάγισσες" της κουζίνας, τις παλιές νοικοκυρές, που με φτηνά υλικά, κέφι και μεράκι έκαναν την μαγειρική τέχνη και τη φτώχεια ευρηματικότητα και έμπνευση! Ας ξεφυλλίσουμε λοιπόν το τετράδιό μας, τις αναμνήσεις... τις στιγμές μας! Και... "ΚΑΛΗΝ ΕΠΙΤΥΧΙΑΝ"...

5 Δεκεμβρίου 2012

Βασιλόπιτα - Κρεατόπιτα!


Αυτή η παραδοσιακή συνταγή, προέρχεται από την Λάρισα και είναι στην ουσία μια κρεατόπιτα. Μέσα στην γέμιση της πίτας κρύβουν 4 - 5 πράγματα ανάλογα με τις συνήθειες της κάθε οικογένειας... 
Ένα κομμάτι πουρνάρι, το κλαδί. Όποιος το βρει θα φροντίζει τα ζώα... 
Ένα κομμάτι άχυρο. Όποιος το βρει θα φροντίζει τα χωράφια.... Ένα κλαδάκι από κληματαριά. Όποιος το βρει θα είναι γερός... Και τέλος, ένα νόμισμα για τον τυχερό που θα έχει τα λεφτά.
 Δείτε την συνταγή:
Υλικά:
1 + 1/2 κιλό κρέας (μοσχαρίσιο ή χοιρινό... μπορείτε όμως να βάλετε και αρνί)
1 ποτηράκι του κρασιού γλυκό τραχανά
1 ποτηράκι του κρασιού ελαιόλαδο
1 κρεμμύδι
300 γρ. κεφαλοτύρι
7 - 8 φύλλα ζύμης που θα ετοιμάσουμε ή έτοιμα φύλλα χωριάτικα

Υλικά για τη ζύμη:
750 γρ. αλεύρι
μερικές σταγόνες λεμόνι
αλάτι, πιπέρι
λίγο ελαιόλαδο
αρκετό νερό
λίγο νισεστέ

Εκτέλεση:
Κόβουμε το κρέας σε κυβάκια. Βάζουμε το λάδι να ζεσταθεί και το ροδίζουμε. Ρίχνουμε το κρεμμύδι χοντροκομμένο. Τα βράζουμε με πολύ λίγο νερό στη χύτρα για 20 λεπτά και μετά ρίχνουμε τον τραχανά και προσθέτουμε νερό και τα αφήνουμε να βράσουν καλά, με ανοιχτή χύτρα. Στο μεταξύ, έχουμε ετοιμάσει την ζύμη. Φτιάχνουμε 7 "βολαράκια" (μπάλες) και τις αφήνουμε να φουσκώσουν 1 ώρα περίπου. Λαδώνουμε το ταψί και ανοίγουμε τα φύλλα, χρησιμοποιώντας νισεστέ (ρυζάλευρο). Βάζουμε 5 φύλλα από κάτω. Ραντίζουμε το κάθε φύλλο με λάδι. Ρίχνουμε τη γέμιση και από πάνω το κεφαλοτύρι τριμμένο και αφού τη στρώσουμε, βάζουμε από πάνω άλλα 2 φύλλα. Το μέρος του φύλλου που προεξέχει από το ταψί το γυρίζουμε κάνουμε τα "κοθώρια" (κόθρος). Ραντίζουμε με λάδι και το τελευταίο φύλλο. Ψήνουμε την πίτα σε προθερμασμένο φούρνο στους 250 βαθμούς. Περιμένουμε να ροδίσει καλά και την σκεπάζουμε με αλουμινόχαρτο. Την ψήνουμε 1 ώρα περίπου.

Καλή επιτυχία!!!

2 σχόλια:

Neli είπε...

Αυτήν ακριβώς την πίτα έκανε η μαμα μου ,νομίζω ότι είναι έθιμο του τόπου μας ,εσύ απο που τη βρήκες αυτη τη συνταγή?τι μου θύμισες τώρα !!!!!!!!!!!!! καλό βράδυ.

Kamikaze είπε...

Καλησπέρα και από εμένα .......τελικά είχε δίκαιο η φίλη μου η Selcouth που μου το πρότεινε!Καταπληκτική δουλειά με γούστο και αισθητική μοναδική... Τα σέβη μου....Καλό βράδυ από εμένα!