Γεια σας φίλοι και φίλες! Μαζί σας θα μοιράζομαι τις αγαπημένες μου συνταγές και αναμνήσεις! Συνταγές γραμμένες σε παλιά τετράδια, που ίσως ξεχάστηκαν στο ξέφρενο τρεχαλητό του χρόνου και που αναδίδουν το άρωμα μιας άλλης εποχής, συνταγές πλημμυρισμένες από τις μνήμες των παιδικών μας χρόνων, συνταγές απλές, καθημερινές, δοκιμασμένες από εμένα και από φίλους. Γεμάτες αγάπη, θαυμασμό και νοσταλγία για αυτές τις "μάγισσες" της κουζίνας, τις παλιές νοικοκυρές, που με φτηνά υλικά, κέφι και μεράκι έκαναν την μαγειρική τέχνη και τη φτώχεια ευρηματικότητα και έμπνευση!
Ας ξεφυλλίσουμε λοιπόν το τετράδιό μας, τις αναμνήσεις... τις στιγμές μας! Και... "ΚΑΛΗΝ ΕΠΙΤΥΧΙΑΝ"...

2 Δεκεμβρίου 2012

Γλυκό του κουταλιού ελιά!

Αρκετά συνηθισμένο παλαιότερα 
σε πολλές περιοχές της Ελλάδας 
έτεινε να ξεχαστεί στις μέρες μας.
Τα τελευταία χρόνια έρχεται πάλι στο προσκήνιο 

και μας αναστατώνει με την ιδιαίτερη γεύση της.
Παρόλο που ίσως σας ξαφνιάσει σαν ιδέα,
 μην διστάσετε να δοκιμάσετε.
Υλικά:
1 κιλό ελιές καλαμών ή μαύρες χωρίς άλμη
430 γρ. ζάχαρη
250 ml νερό
4 κουταλιές ασβέστη
1 κλωναράκι βασιλικού
χυμό από 1 λεμόνι

Εκτέλεση:
Βάζουμε τις ελιές σε μια λεκάνη με νερό όλο το βράδυ.
Σε μια λεκάνη διαλύουμε καλά τον ασβέστη σε 4 λίτρα νερό και βάζουμε μέσα τις ελιές για 2-3 ώρες. Τσεκάρουμε αν έχουν ξεπικρίσει αλλιώς αφήνουμε παραπάνω. Ξεπλένουμε πολύ καλά.
Σε μια κατσαρόλα βάζουμε την ζάχαρη με το νερό, τον βασιλικό και τις ελιές και βράζουμε μέχρι να δέσει το γλυκό μας.
Αφαιρούμε το βασιλικό και προσθέτουμε το λεμόνι.
Αφήνουμε να κρυώσει και το βάζουμε σε βαζάκια που κλείνουν καλά.

Καλή επιτυχία!!!

http://www.glykokyriakis.gr

9 σχόλια:

Loulou lolita είπε...

Περίεργο φαίνεται....άραγε τί γεύση να έχουν?

ΕΛΕΝΑ είπε...

Δεν το έχω δοκιμάσει ποτέ να σου πω την αλήθεια!
Είμαι κι εγώ περίεργη για την γεύση του!
Σήμερα πάντως έφτιαξα γλυκό κουταλιού ντοματάκι, που το αγαπάμε πολύ!
Φιλιά!

Ανώνυμος είπε...

ΓΙΑ ΣΑΣ. ΜΙΠΟΣ ΞΕΡΕΤΕ ΕΝΑ ΤΟΠΙΚΟ ΓΛΙΚΟ ΤΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΠΟΥ ΛΕΓΕΤΕ ,,,
,,ΠΑΡΙΖΙΑΝΑ.. ΑΝ ΝΑΙ ,, ΔΟΣΤΕ ΜΟΥ ΣΥΝΤΑΓΙ...

lilastaste είπε...

είναι το πιο περίεργο γλυκό που έχω δει..πολύ ιδιαίτερο..

oldthings είπε...

Δεν έχω ακούσει για γλυκό κουταλιού την ελιά . Έχει ωραία εμφάνιση και αναρωτιέμαι τι γεύση έχει !

ΕΛΕΝΗ είπε...

Δεν έχω δοκιμάσει ποτέ και φαίνεται πάρα πολύ ωραίο!!!

sundayspoon είπε...

Πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση! Θα ήθελα να το δοκιμάσω, γιατί ειλικρινά δεν μπορώ να φανταστώ τη γεύση του!
Καλημέρα!

christina's eyes είπε...

δε το πιστεύω!
Εχθές έφαγα όλο τον (διαδικτυακό) κόσμο να βρω αυτή τη συνταγή! Σε ευχαριστώ!


Christina by christinaeseyes.blogspot.gr

Χρυσαυγή είπε...

Ελιά??? Όχι απλά δεν το είχα φάει ποτέ, αλλά δεν ήξερα καν ότι μπορεί να γίνει η ελιά γλυκό!!!!!

Εξαιρετική ιδέα!! Από τις ποιο καλές που έχω συναντήσει τους τελευταίους μήνες!!!!

Συγχαριτήρια!!