Γεια σας φίλοι και φίλες! Μαζί σας θα μοιράζομαι τις αγαπημένες μου συνταγές και αναμνήσεις! Συνταγές γραμμένες σε παλιά τετράδια, που ίσως ξεχάστηκαν στο ξέφρενο τρεχαλητό του χρόνου και που αναδίδουν το άρωμα μιας άλλης εποχής, συνταγές πλημμυρισμένες από τις μνήμες των παιδικών μας χρόνων, συνταγές απλές, καθημερινές, δοκιμασμένες από εμένα και από φίλους. Γεμάτες αγάπη, θαυμασμό και νοσταλγία για αυτές τις "μάγισσες" της κουζίνας, τις παλιές νοικοκυρές, που με φτηνά υλικά, κέφι και μεράκι έκαναν την μαγειρική τέχνη και τη φτώχεια ευρηματικότητα και έμπνευση!
Ας ξεφυλλίσουμε λοιπόν το τετράδιό μας, τις αναμνήσεις... τις στιγμές μας! Και... "ΚΑΛΗΝ ΕΠΙΤΥΧΙΑΝ"...

9 Οκτωβρίου 2017

Ψάρια στον φούρνο, σαν τηγανητά!

Το τηγάνισμα δεν είναι και ο πιο υγιεινός τρόπος μαγειρέματος. Το τηγάνισμα των τροφών καταστρέφει ένα μεγάλο μέρος των αντιοξειδωτικών και των βιταμινών συγκριτικά με το βράσιμο αλλά και αυξάνει τις θερμίδες.
Ψάρια λοιπόν, για όσους αγαπούν τα τηγανητά... μαγειρεμένα στο φούρνο, που δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα απολύτως από τα τηγανητά! Και αν είναι και φρέσκα... ακόμη πεντανόστιμα!
Παίρνουμε τα ψαράκια μας (εδώ φρεσκοψαρεμένα από την όμορφη Λευκάδα), τα πλένουμε, τα καθαρίζουμε και τα αλατίζουμε. Βάζουμε με μια σακουλίτσα αλεύρι και ρίχνουμε μέσα τα ψάρια, κλείνοντας καλά τη σακούλα και ανακινώντας να αλευρωθούν καλά. Στρώνουμε στο ταψί της κουζίνας μας λαδόκολλα, αλείφουμε την επιφάνειά της με λαδάκι και βάζουμε σε σειρά τα αλευρωμένα ψάρια.
Τέλος ραντίζουμε τα ψάρια με λάδι.
Ψήνουμε στους 180 βαθμούς πάνω-κάτω (γύρω στα 20 λεπτά), μέχρι να πάρουν ωραίο καστανόχρυσο χρώμα ή για πιο γρήγορο ψήσιμο στο γκριλ για 10 λεπτά περίπου στους 180-200 βαθμούς (ανάλογα τον φούρνο).
Γίνονται τραγανά και πεντανόστιμα... σαν να είναι φρεσκοτηγανισμένα!
Καλή όρεξη!




Λίγα λόγια για το τηγάνισμα:
Το τηγάνισμα θεωρείται από πολλούς ο πιο ανθυγιεινός τρόπος μαγειρέματος, παρ’ όλα αυτά δεν χρειάζεται να το αποκλείσουμε τελείως από τη διατροφή μας.Τα λάδια που χρησιμοποιούνται για το τηγάνισμα συνήθως είναι το ελαιόλαδο που είναι πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα και τα σπορέλαια που είναι πλούσια σε πολυακόρεστα λιπαρά και διακρίνονται σε ηλιέλαιο, αραβοσιτέλαιο, σογιέλαιο και βαμβακέλαιο. Το πιο κατάλληλο λάδι για τηγάνισμα είναι όμως το ελαιόλαδο, αφού έχει μεγαλύτερη αντοχή στην οξείδωση κατά το τηγάνισμα από ότι τα σπορέλαια.Καλό είναι το τηγάνισμα να μην ξεπερνά τα 4-5 λεπτά και η θερμοκρασία να είναι μεταξύ 160-180 C. Και αυτό γιατί σε θερμοκρασίες πάνω από 180 C τα έλαια διασπώνται σε βλαβερές για τον οργανισμό ουσίες που μπορεί να είναι και καρκινογόνες.
Γι’ αυτό να χρησιμοποιείτε το ίδιο ελαιόλαδο έως και τρεις φορές. Αν χρησιμοποιείται σπορέλαια, το λάδι θα πρέπει να αλλάζεται μετά από κάθε τηγάνισμα, διαφορετικά οξειδώνεται. Μην το αμελείτε γιατί μετά από πολλές χρήσεις αλλοιώνονται τα συστατικά του και δημιουργούνται ελεύθερες ρίζες.
Γενικά καλό θα ήταν να προτιμάτε μόνο το ελαιόλαδο για το τηγάνισμα αφού είναι το πιο ανθεκτικό.

Χρήσιμες συμβουλές

 Αμέσως μετά το τηγάνισμα θα πρέπει να τα τοποθετήσουμε σε απορροφητικό χαρτί κουζίνας για να απορροφηθεί το λάδι που βρίσκεται στην εξωτερική επιφάνεια του τροφίμου. Με αυτόν τον τρόπο θα μειωθεί και το θερμιδικό του περιεχόμενο.
  •  Χρησιμοποιήστε μόνο το ασπράδι αν θέλετε να πανάρετε τα φαγητά με αυγό.


  • Μην χρησιμοποιείτε πιρούνι κατά τη διαδικασία του τηγανίσματος γιατί τρυπάτε το τρόφιμο με συνέπεια να χάνονται οι χυμοί τους.


  • Αποφύγετε τα ξεροτηγανισμένα μέρη γιατί είναι πιο ανθυγιεινά.
Αν καταναλώνουμε τηγανητές τροφές με μέτρο, θα μπορούμε και να τις εντάξουμε στη διατροφή μας. Αυτό που χρειάζεται είναι να βάλουμε μέτρο στα τηγανητά.

Δεν υπάρχουν σχόλια: